راهنمای چگونگی تکمیل فرم شماره 5 یعنی « ثبت عملکرد دانش آموز » در دفترفرآیند های یادگیری و عملکرد تحصیلی:
نکته ی اول چنانکه پیش از این نیز گفته ام یادمان باشد که این فرم، یکی از ابزارهای در
اختیار معلم است . پس استفاده از ابزار به این معنی است که باید هدفی را
محقق گرداند. بر این اساس در این فرم معلم می تواند در صورت نیاز ، روند
پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را متناسب با هدف ها و انتظارات دروس ، ثبت نماید .
در ثبت عملکرد دانش آموز با توجه به این مهم که مخاطب انچه معلم در این فرم می نویسد خود معلم است و
اوست که هر وقت بخواهد در خصوص پیشرفت تحصیلی دانش آموزان قضاوتی آگاهانه و
درست و نزدیک به واقعیت یادگیری ، ارائه دهد نیاز دارد به پوشه کار و...
و از جمله این یادداشت های خود، که در فرم شماره پنج درج شده نیز مراجعه
می کند و از آنها یاری می گیرد .
- یادآوری و تاکید می گردد در صورتی که امکان ِ
مستند سازی پیشرفت تحصیلی -تربیتی دانش آموز در پوشه کار ، فراهم است ،
نیازی نیست که معلم این فرم را برای همهی دانش آموزان تکمیل نماید .
دوم اینکه برخی از دوستان می پرسند علامت درصد و عدد و ... یعنی چه و چگونه باید عمل کرد؟
بدین معناست که چون مخاطب این فرم خود معلم است پس او می تواند از مقیاس
ها و مقادیر کمی و نشانه ها و ...نیز به صورتی که معنا دار باشد استفاده
کند .یعنی اگر قبلا در مورد دانش آموزی که یکی از شعرهای کتاب فارسی
خوانداری را حفظ کرد می نوشت :
شعر روباه و زاغ را به خوبی حفظ کرد ه و مفهوم آن را به درستی درک می نماید و... اکنون می تواند بنویسد :
شعر روباه و زاغ را100 در 100 حفظ کرد ه و مفهوم آن را به درستی درک می نماید و...
به عبارتی در توصیف عملکرد دانش اموز هیچ محدودیتی ندارد و هرگونه که درست ترین تصویر را می تواند ارائه کند آزاد است .
بهمن قره داغی
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3