ایت وبلاگ مخصوص دانش آموزان کلاس 6/2 هست
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

اخرین گل به خودی:پارک جو یونگ بازیکن تیم کره ی جنوبی در دقیقه 17 دیدار با آرژانتین

نخستین پنالتی گل شده:آسامو آ ژیان بازیکن تیم غنا در دقیقه 85 دروتزه تیم صربستان را باز کرد

آخرین پنالتی گل شده: روبرت ویتک بازیکن تیم اسلواکی

نخستین پنالتی از دست رفته:لوکاس پودولسکی در دقیقه 60 دیدار المان برابر صربستان

اخرین پنالتی از دست رفته:ژابی آلونسو از تیم اسپانیا در دقیقه 62 دیدار با پاراکوئه

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق
پلیسه به غضنفر میگه اینجا ماهیگیری ممنوعه.
غضنفر:ولی اینجا که تابلو نزدین؟!
پلیس:نزدیم که نزدیم…بدو از بالای آکواریوم بیا پایین!
 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق
سه دزد بز دزد رفتن بز دزدی،
یه دزد بز دزد دوبز دزدید،دودزد یه بز دزدیدن،یه دزد بز دزد به دو دزد بز دزد گفت:من که یه دزد بزم دو بز دزدیدم اونوقت دودزد بز دزد یه بز دزدیدین؟ انشاءحیف نون درباره دزد!
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق
غضنفر داشته واسه بچش لالایی میخونده,بعد از نیم ساعت میگه چرا نمیخوابی عزیزم؟بچش میگه دو دقیقه حرف نزنی خوابم میبره.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

دوستم می گه ماشینتو تو روزنامه تبلیغ کردی می خوای بفروشیش؟ پـَـــ نــه پـَـــ معدلش ۲۰ شده می خوام ازش قدردانی کنم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق
 بولتن نیوز ، کتاب رکوردهای گینس، دارای مجموعه‌های جالبی از رکوردهای بین‌المللی است. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی هستند. کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود، و خود رکورددار پرفروش‌ترین سری کتاب کپی‌رایت جهان است.

محمدحسین کبادی، شناگر هرمزگانی در مدت 85 روز با طی کردن مسیر یک هزار و 100 کیلومتر شنا کرد

محمدحسین کبادی، شناگر هرمزگانی در مدت 85 روز با طی کردن مسیر یک هزار و 100 کیلومتر شنا کرد

 

 

علی دایی با زدن 109 گل ملی رکورد دار گینس

 

علی دایی با زدن 109 گل ملی

 

 

نقاشی به سوی نور، طولانی ترین نقاشی دیواری

 

نقاشی به سوی نور، طولانی ترین نقاشی دیواری

 

نقاشی به سوی نور، طولانی ترین نقاشی دیواری

 

 

مهدی حب درویش فوتبالیست جوان ایرانی با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ

 

مهدی حب درویش فوتبالیست جوان ایرانی با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ

 

 

مردی که با یک مسواک به مدت 22 ثانیه یک توپ بسکتبال را نگه داشت

 

مردی که با یک مسواک به مدت 22 ثانیه یک توپ بسکتبال را نگه داشت

 

 

در استادیومی در تایلند به مدت هفت دقیقه 4483 نفر همزمان حلقه زدند

 

در استادیومی در تایلند به مدت هفت دقیقه 4483 نفر همزمان حلقه زدند

 

در استادیومی در تایلند به مدت هفت دقیقه 4483 نفر همزمان حلقه زدند

 

 

مرد معلولی که بدون داشتن دست و پا به عمق 36 متری شنا کرد

 

مرد معلولی که بدون داشتن دست و پا به عمق 36 متری شنا کرد

 

 

بندبازی که توانست 700 متر را روی بند راه برود

 

بندبازی که توانست 700 متر را روی بند راه برود

 

 

مرد 102 ساله ای که 25 کیلومتر را بدون توقف رکاب زد

 

مرد 102 ساله ای که 25 کیلومتر را بدون توقف رکاب زد

 

 

مردان استونیایی کشتی ای به وزن 21746 تن را کشیدند

 

مردان استونیایی کشتی ای به وزن 21746 را کشیدند

 

 

مرد استرالیایی که 439 تخم مرغ را توانست ایستاده روی میز بگذارد

 

مرد استرالیایی که 439 تخم مرغ را توانست ایستاده روی میز بگذارد

 

 

املت شش تنی با 432 لیتر روغن و 110 هزار تخم مرغ

 

املت شش تنی با 432 لیتر روغن و 110 هزار تخم مرغ

 

 

پخت غذای دریایی در روز کارگر به وزن نزدیک به دو تن

 

پخت غذای دریایی در روز کارگر به وزن نزدیک به دو تن

 

 

همبرگر نهصد کیلویی

 

همبرگر نهصد کیلویی

 

 

پیاز 8 کیلویی در شمال انگلستان

 

پیاز 8 کیلویی در شمال انگلستان

 

 

مرد آهن ربایی که 50 قاشق را همزمان با بدن خود نگه داشت

 

مرد آهن ربایی که 50 قاشق را همزمان با بدن خود نگه داشت

 

 

مردی که به مدت یک دقیقه 250 رتیل را بر بدن خود نگه داشت

 

مردی که به مدت یک دقیقه 250 رتیل را بر بدن خود نگه داشت

 

 

مردی که 33 کیلو زنبور عسل را در بدن خود تحمل کرد

 

مردی که 33 کیلو زنبور عسل را در بدن خود تحمل کرد

 

 

تعداد 166 نفر یک مراسم جشن با لباس های عروسکی خود شرکت کردند

 

تعداد 166 نفر یک مراسم جشن با لباس های عروسکی خود شرکت کردند

 

 

زنی که با 7790 عروسک خرسی بزرگترین مجموعه عروسک خرسی را در دنیا دارد

 

زنی که با 7790 عروسک خرسی بزرگترین مجموعه عروسک خرسی را در دنیا دارد

 

 

خواهران دوقلو که در یکصد و یکمین سال عمرشان، تولد خود را جشن گرفتند

 

خواهران دوقلو که در یکصد و یکمین سال تولد خود را جشن گرفتند

 

 

حضور 28 زن در یک مینی ماینر در لندن

 

حضور 28 زن در یک مینی ماینر در لندن

 

 

بلندترین سیگار در کوبا به طول 82 متر

 

بلندترین سیگار در کوبا به طول 82 متر

 

 

بزرگترین مبل راحتی در اردن

 

بزرگترین مبل راحتی در اردن

 

 

بزرگترین چمدان با ارتفاع 175 سانتیمتر در چین

 

بزرگترین چمدان با ارتفاع 175 سانتیمتر در چین

 

 

بلندترین لباس عروس به طول 2488 متر

 

بلندترین لباس عروس به طول 2488 متر

 

 

تعداد 879 کودک درختان را در روز حفظ محیط زیست بغل کردند

 

تعداد 879 کودک درختان را در روز حفظ محیط زیست بغل کردند

 

 

چارلی سگی که بلندترین صدای پارس کردن را دارد

 

چارلی سگی که بلندترین صدای پارس کردن را دارد

 

 

قد بلندترین سگ که 44 اینچ طول قد اوست

 

قد بلندترین سگ که 44 اینچ طول قد اوست

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

40زیان زبان


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: بخوانیم , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

 توانایی زبان فارسی "

 

در تاریخ جهان هر دوره یی ویژگی هایی داشته است. در آغاز تاریخ آدمیان زندگانی قبیله یی داشتند و دوران افسانه ها دوده است. پس از پیدایش کشاورزی دوره ده نشینی و شهرنشینی آغاز شده است  سپس دوران کشورگشایی ها و تشکیل پادشاهی های بزرگ مانند هخامنشیان و اسکندر و امپراطوری رم بوده است . پس از آن دوره هجوم اقوام بربری بر این کشورها و فروریختن تمدن آنها بوده است . سپس دوره رستاخیز تمدن است که بنام رنسانس شناخته شده است. تا آن دوره ملل مختلف دارای وسایل کار و پیکار یکسان بودند. می گویند که وسایل جنگی سربازان رومی و بربرهای ژرمنی با هم فرقی نداشته و تفاوت تنها در انظباط و نظم و وظیفه شناسی لژیون های رومی بوده است که ضامن پیروزی آنها بوده است. همچنین وسایل جنگی مهاجمین مغول و ملل متحد چندان فرقی با هم نداشته است.

از دوران رنسانس به این طرف ملل غربی کم کم به پیشرفتهای صنعتی و ساختن ابزار نوین نایل آمدند و پس از گدشت یکی دو قرن ابزار کار آنها باندازه یی کامل شد که برای ملل دیگر یارای ایستادگی در برابر حمله آنها نبود و همزمان با این پیشرفت صنعتی تحول بزرگی در فرهنگ و زبان ملل غرب پیدا شد زیرا برای بیان معلومات تازه ناگزیر به داشتن واژه های نوینی بودند و کم کم زبانهای اروپایی دارای نیروی بزرگی برای بیان مطالب مختلف گردیدند.

در اوایل قرن بیستم ملل مشرق پی به عقب ماندگی خود بردند و کوشیدند که این عقب ماندگی را جبران کنند. موانع زیادی سر راه این کوششها وجود داشت و چاره را در پذیرفتن یکی از زبانهای خارجی برای بیان مطالب علمی آماده باشد. بعضی ملل چاره را در پذیرفتن یکی از زبانهای خارجی برای بیان مطالب علمی دیدند مانند هندوستان ولی ملل دیگر به واسطه داشتن میراث بزرگ فرهنگی نتوانستند این راه حل را بپذیرند که یک مثال آن کشور ایران است.

برای بعضی زبانها به علت ساختمان مخصوص آنها جبران این کمبود واژه های علمی کاری بس دشوار و شاید نشدنی است مانند زبانهای سامی که اشاره یی به ساختمان آنها خواهیم کرد.

باید خاطرنشان کرد که شماره واژه ها در زبان های خارجی در هر کدام از رشته های علمی خیلی زیاد است و گاهی در حدود میلیون است . پیدا کردن واژه هایی در برابر آنها کاری نیست که بشود بدون داشتن یک روش علمی مطمئن به انجام رسانید و نمی شود از روی تشابه و استعاره و تقریب و تخمین در این کار پر دامنه به جایی رسید و این کار باید از روی یک اصول علمی معین انجام گیرد تا ضمن عمل به بن بست برنخورد.

برای اینکه بتوان در یک زبانی به آسانی واژه هایی در برابر واژه های بی شمار علمی پیدا کرد باید امکان وجود یک چنین اصل علمی در آن زبان باشد . می خواهیم نشان دهیم که چنین اصلی در زبان فارسی وجود دارد و از این جهت زبان فارسی زبانی است توانا در صورتی که بعضی زبانها گو اینکه از جهات دیگر یک سابقه ادبی درخشانی دارند ولی در مورد واژه های علمی ناتوان هستند.

اکنون از دو نوع زبان که در اروپا و خاور نزدیک وجود دارد صحبت می کنیم که عبارتند از زبانهای هند و اروپایی (Indo-European) و زبانهای سامی (Semitic). زبانهای فارسی از خانواده زیانهای هند و اروپایی هستند.

در زبانهای سامی واژه ها بر اصل ریشه هایی سه حرفی یا چهارحرفی قرار دارند که بنام ثلاثی و رباعی گفته می شوند و اشتقاق واژه های مختلف بر اساس تغییر شکلی است که به این ریشه ها داده می شود و به نام ابواب خوانده می شود. پس شمار واژه هایی که ممکن است در این زبانها وجود داشته باشد نسبت مستقیم دارد با شمار ریشه های ثلاثی و رباعی. پس باید بسنجیم که حداکثر شمار ریشه های ثلاثی چقدر است. برای این کار یک روش ریاضی به نام جبر ترکیبی (Algebre Combination) بکار میبریم.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: بخوانیم , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

1. سخن حق بگویید و با سخن خود حق را برملا سازید.2. از روی علم و آگاهی سخن گفته و هیچگاه بدون تأمل کافی حرف نزنید: به آثار و پیامدهای حرفهای خود توجه کنید.3. شمرده، بدون عجله و با صدای ملایم حرف بزنید.4. سنجیده و بجا سخن گویید (سنجیده گویی) و حرف بیهوده (لغو) نزنید.5. سعی کنید تنها به هنگام ضرورت صحبت کنید. (کم گویی)6. مختصر و مفید سخن گویید. (آفه الکلام الاطاله)7. در نقل سخنان، امانت را رعایت کنید.8. در مورد اموری که به شما مربوط نیست، حرفی نزنید.9. هرگز به گناه تکلم نکنید. (دروغ، غیبت، تهمت، تمسخر، شایعه، افشای سر، هتک حرمت، عیب جویی، دشنام، تحقیر، سخنان نیش دار و اختلاف افکنی)10. در وقت خشم و هیجان، در امور مهم سخن نگویید.11. هرگز الفاظ و جملات زشت و ناپسند بر زبان جاری نکنید.12. در سخن گفتن حیا را رعایت کنید.13. سطح درک مخاطبان را رعایت کنید.14. در بین صحبت دیگران، حرف نزنید. (شنونده خوبی باشید.)15. بکوشید تا سخنان شما همراه با تشویق دیگران باشد.16. با سخنان خود، خوبی ها را به اطرافیان تلقین کنید.17. نکات مثبت شخصیت افراد را یادآوری کنید.18. در نقل لطیفه ها و سخنان خنده دار افراط نکنید و اگر قصد شوخی دارید، مخاطب را از جدی نبودن سخن خود آگاه کنید.19. بهتر است در وقت صحبت، چهره ای متبسم داشته باشید.20. بهتر است در بیان نقاط ضعف دیگران از کنایه استفاده کنید.21. هیچگاه بی دلیل کسی را با حرفهایتان نترسانید.22. در محاورات، فرهنگ مخاطبین خود را در نظر بگیرید.[۵]23. صادقانه و از روی محبت صحبت کنید.24. در وقت سخن گفتن، به حرکات فک و لب خود دقت کنید.[۶]25. حرکت دست و حالات چهره خود را با سخنانتان هماهنگ کنید.26. وقتی با افراد بزرگتر از خود سخن می گویید، صدای خود را از صدای آنان بالاتر نبرید.27. اشتیاق و آمادگی شنوندگان را برای شنیدن سخنانتان در نظر بگیرید.28. شایسته است بدون آن که اظهار بزرگی کنید، سخناتان موجب هشدار و موعظه برای دیگران باشد.29. سعی کنید سخنان شما، یاد خدا را در دل شنوندگان زنده کند و نیز سخنان خود را با نام خدا آغاز کنید.30. از کلمات محترمانه بهره بگیرید. (عرض می کنم، خواهش می کنم، اختیار دارید و ضمیرهای جمع مانند: شما، ایشان و...)31. حتی المقدور از سخنی که بار منفی دارد، خودداری کنید. (جملات تنفرآمیز، یأس آور، حاکی از شکایت و گله، انتقاد آمیز و سرزنش زا)32. در غیر موارد لازم، از تکرار اظهارات خود بپرهیزید و در صورت نیاز، حرفتان را با بیانی رساتر تکرار کنید.33. سعی کنید از جملات امری کمتر استفاده کنید و از زیاد بکاربردن ضمیر «من» بپرهیزید.34. از آمیختن سخنان خود با اغراق و قسم زیاد خودداری کنید. در صورت نیاز، همراه با دلیل و برهان سخن گویید.35. از بکارگیری کلمات و عبارات غیرمأنوس و ثقیل بپرهیزید.36. سزاوار است سخنان شما، همیشه همراه با نقل کلام بزرگان دین و حکمت و حاوی نکات پندآموز باشد تا به رشد مخاطبان منجر شود.37. دستور زبان فارسی را به خوبی فراگیرید و از بکار بردن الفاظ غربی بپرهیزید.[۷]38. در استفاده از کلمات با معانی مشترک، فهم شنونده را در نظر داشته باشید.39. تکیه کلامهای زاید را با تمرین از سخنانتان حذف کنید. (بله ـ راستش ـ خوب ـ و...)40. از پرخاشگری بپرهیزید و با سخن نرم با دیگران گفتگو کنید


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

اين آموزش ها با توجه به توانايي و ذوق و سليقه هـرآموزگار و ديـدگاه وي مي تـواند گوناگون باشد اما به نظر من بهتر است اين آموزش بدين گونه باشد :1- موضوعي كه براي انشا انتخاب مي شود بايد كاملاً واضح و محدود باشد و توضيحات لازم در خصوص آن موضوع ارائه شود .2- چگونگي ربط دادن جملات و گسترش حوزه واژگان و افزايش كميت جمله ها به طور خيلي ساده و خلاصه آموزش داده شود.3- تصاويري در اختيار دانش آموزان قرار دهيم و از آنها بخواهيم در مورد تصاوير چند سطري براي ما بنويسند.4- جملات درهم ريخته را با اندازه هاي متفاوت در اختيار آنها قرار دهيم تا آنها كامل نمايند.5- پاكيزه نويسي , رعايت اصول نگارش در دوره راهنمایی ، چگونگي تنظيم ساختار انشا و پيش نويس و پاكنويس نيز مورد تاييد و پيگيري قرار گيرد.6- با تعريف يك كارتون يا داستان مي توانند يك انشاي خوب بنويسند ، البته بهتر است اين كارتون نمايش داده شود يا داستان را خودشان بخوانند.7- در مناطق دو زبانه بهتر است از ابتدا دانش آموزان علاوه بر زبان مادري از زبان فارسي كه زبان نوشتاري و معيار و ملاك ارزيابي ما مي باشد، به خوبي استفاده كنند و از زبان مادري در كلاس استفاده نكنند تا گنجينه ي لغات آنها افزايش يابد.انواع انشا:1- انشاي توصيفي 2- خاطره نويسي 3- داستان نويسي 4- انشا شفاهي 5- نامه نگاريروش ارزشيابي درس انشا :درمقطع ابتدایی، معلم دلايل برتري انشاهاي دانش آموزان را براي آنان بيان كند و نقاط قوت آنها را در اين خصوص بيان مي نمايد تا از اين طريق دانش آموزان ديگر اين نقاط را در نوشته هاي هفته هاي بعدي خود مورد توجه قرار دهند .برخي از معيارها و برتري انشاها را مي توان بدين عناوين بيان كرد:1- جمله بندي صحيح2- ربط داشتن جمله ها با توجه به موضوع3- رعايت توالي زماني و مكاني و عدم تكراري بودن آن4- رعايت جمله بندي و نوع جمله ها5- طولاني نبودن داستانچند روش پيشنهادي براي تقويت نگارش انشابا توجه به بررسي ديدگاه هاي صاحب نظران و مطالعاتي كه انجام شد چندين راه براي افزايش فعاليت و علاقه مندي دانش آموزان به درس انشا پيشنهاد مي شود :- نوشتن انشا حتماً در كلاس صورت بگيرد حتي اگر 3 الي 4 سطر هم باشد.- بعد از نوشتن انشا معلم كليه انشاها را با قيد تاريخ ، امضا نمايد تا تغيير متن انشا در زماني كه دانش آموزان انشاي خود را قرائت مي كنند ، به حداقل برسد.- بعد از نوشتن انشا ، يكي يكي از دانش آموزان بخواهيم تا انشاي خود را بخوانند.- چون پرورش تخيل در كودكان خيلي قوي است و به داستان هاي خيالي و فضايي علاقه فراوان دارند بنابراين سعي شود موضوعات انشا به صورت داستاني انتخاب شود.- معلم مي تواند چند كلمه اي از داستاني را روي تخته بنويسد و از دانش آموزان بخواهد دنباله داستان را به ميل خود ادامه دهند. كه اين امر در پرورش تخيل كودكان موثر مي باشد. اين روش در مناسبت ها كاربرد بهتري دارد ، مثلاً در ماه رمضان مي توانيم روي تخته سياه مطلب را اين گونه آغاز كنيم : (( در يكي از روزهاي ماه رمضان علي در مدرسه مي خواست آب بخورد و يك دفعه يادش افتاد كه ... .- شيوه داستان گويي مي تواند به چند شكل صورت بگيرد : به صورت نوشتاري يعني كلماتي را در روي تخته سياه كه همديگر را در حول محور موضوع مورد نظر ، تداعي نمايد و خود دانش آموزان ادامه دهند ، يا اين به صورت تصويري ( تصوير خواني ) باشد . تصويري كه حاوي يك موضوع و مفهوم باشد و دانش آموزان بتوانند از روي اين تصوير مطالبي را بنويسند .- براي دانش آموزان قصه اي بخوانيم يا بعد از آنها بخواهيم دوست دارند خود را به جاي كدام يك از شخصيت هاي قصه قرار دهد و براي ما قصه شنيده را خلاصه نويسي نمايد.- تمامي موضوعات فصل ها را مي توانيم در قالب داستان و به زبان بسيار ساده و كودكانه شروع و ادامه دهيم.- معلمان نيز بايد با روش داستان نويسي و ساخت داستان ، طولاني نبودن انشا آشنا شوند ، هدف داستان و توالي مطلب را بدانند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: بخوانیم , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید