ایت وبلاگ مخصوص دانش آموزان کلاس 6/2 هست
تاریخ : یک شنبه 30 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

خشایارشا در سرزمین ملیان اردو زد و یونانی‌ها تنگهٔ ترموپیل را اشغال کردند. یعنی قوای متخاصم به مسافت کمی از یکدیگر بودند: پارسی‌ها از ترموپیل به طرق شمال و یونانی‌ها از آن طرف به جنوب.[۲۱] نیروهای یونانی در اینجا عبارت بود از: سیصد نفر اسپارتی سنگین اسلحه، هزار نفر تژآتی و مان تی نیانی، ۱۲۰ نفر از ارخ من واقع در آرکادی و هزار نفر از سایر قسمت‌های آرکاری. از پلوپونس این عده بود: چهارصد نفر از کرنت، دویست نفر از فلی یونت، هشتاد نفر از می سن. از "ب اسی" هفتصد نفر تسپیانی و از اهالی "تب" ۴۰۰ نفر به پلوپونسی‌ها ملحق شده بودند. علاوه بر این قوه "لکریان اپنتیانی" را با تمام قوای آنها به کمک طلبیده و هزار نفر هم از فوسید خواسته بودند. برای اینکه اینها را تشجیع کنند یونانی‌ها به آنها توسط سفرای خود پیغام داده بودند قوه‌ای که در ترموپیل است پیش قراول قوای یونانی است و از جاهای دیگر قوایی پشت سر هم خواهد رسید. به سفرا گفته بودند برای قوت قلب "لکریات ها" و "فوسیدی ها" بگویند: " وحشت نداشته باشید، چرا که از طرف دریا شما را آتنی‌ها و سایرین حفاظت می‌کنند و دیگر اینکه شما با بشر خواهید جنگید نه با خدا و بشری نیست که از زمان تولد خود دچار بلایی نشود و هرقدر هم قوی باشد تر باشد کمتر از بلایا محفوظ است. بدین جهت دشمن کنونی ما هم ممکن نیست با وجود غرور از سقوط مصون باشد".[۲۲]نقشهٔ جنگی نبرد ترموپیل و آرت میزیوم (۴۸۰ قبل از میلاد میسح)، بر اساس توصیفات هرودوت. رسم شده بر نقشهٔ توپوگرافیکی دریای اژهیونانی‌ها که در ترموپیل بودند فرماندهان مختلفی داشتند ولی سرشناس تر از همه "لئونیداس لاسدمونی" بود که سمت سرداری داشت. این شخص پسر "آناکساندرید" بود و نژاد خود را به هرکول می‌رسانید. در اسپارت او به طور ناگهانی پادشاه شد و اگرچه دو برادر او بزرگتر بودند ولی چون "کل امن" مرد و فرزند پسر نداشت و همچنین "دری یه" در سیسیل فوت کرد و پادشاهی به او(لئونیداس) رسید. لئونیداس سیصد نفر اسپارتی را با خود برداشت، سیصد نفری که فرزند داشتند و از اهالی تب فقط سیصد نفر دعوت کرد تا آنها را بیازماید چراکه شهرت داشت اهالی تب با پارسی‌ها بودند. اسپارتی‌ها لئونیداس را حرکت دادند تا سایر یونانی‌ها هم حرکت کنند. ولی خیال نداشتند تمام نیروهای خود را بفرستند، چراکه منتظر بودند عید "کارنی" که نه روز طول می‌کشد بگذرد. سایر یونانی‌ها هم می‌خواستند اعیاد المپی بگذرد و از این جهت فقط دسته‌های کمی از نیروهای خود را فرستادند.[۲۳]وقتی که خبر پیش آمدن قشون خشایارشا به یونانی‌ها یی که در ترموپیل بودند رسید به وحشت و اضطراب افتاده و مشورت کردند که چه کنند. تمام پلوپونسی‌ها مصمم شدند که عقب نشینی کنند و از تنگهٔ کرنت دفاع کنند. ولی چون چون "لکری ها" و "فوسیدی ها" این پیشنهاد را با تنفر رد کردند، لئونیداس تصمیم گرفت در محل بماند و فرستاده‌هایی به اطراف فرستاد تا برای او کمک بفرستند. در این حال خشایارشا مفتشی فرستاد تا ببیند دشمن چه می‌کند و تعداد آن‌ها چقدر است. سوار پارسی آمد و به اردوی یونانی نزدیک شده و تفتیش کرد، بی اینکه هیچ یونانی ای مزاحمتی به او برساند و چون عده‌ای در جلو ی دیوار بودند و عدهٔ دیگر در پشت دیوار، سوار پارسی فقط عدهٔ اولی را دید. در این حال یونانی‌ها به ورزش‌های عادی اشتغال داشتند و عده‌ای موهای خود را شانه می‌کردند.[۲۴] وقتی که سوار برگشت و آنچه را که دیده بود به شاه گفت. خشایارشا در حیرت شد که چرا یونانی‌ها می‌خواهد بمیرند و به قدر قوه از طرف بکشند. این رفتار لاسدمونی‌ها را مضحک دانسته، دمارات پسر آریستون را خواست تا تحقیقاتی دربارهٔ لاسدمونی‌ها بکند. دمارات چنین گفت: "شاها، سابقاً هم‌زمانی که ما به عزم این جنگ حرکت می‌کردیم من لاسدمونی‌ها را برای تو توصیف کردم. وقتی که من چیزهایی را از پیش می‌دیدم و می‌گفتم تو می‌خندیدی. سعی من بر این است که در پیشگاه تو حقیقت را بگویم. حرف مرا حالا هم گوش کن. این‌ها آمده‌اند که با ما در سر این تنگه جنگ کنند. عادت این مردم چنین است که چون مصمم شدند بمیرند موهایشان را شانه می‌کنند. اگر تو اینها و آنهایی که در اسپارت مانده‌اند را مطیع کنی دیگر قومی نخواهد بود که با تو ستیزه کند. پس تو حالا یک دولت نیرومند یونانی و شجاعترین مردم یونان را در در پیش داری.".[۲۵] این حرف مورد اعتماد خشایارشا واقع نشد و دوباره پرسید چگونه این عدهٔ قلیل با من جنگ خواهند کرد؟ دمارات گفت: "اگر چنین نشد که من گویم با من همان رفتار کن که با دروغگو می‌کنند". با این وجود خشایارشا حرف‌های او را باور نکرد.[۲۶]

 

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

نبرد ترموپیل

 

پی‌گیری این صفحهنبرد ترموپیلبخشی از جنگ‌های ایران و یوناننمای گذرگاه ترموپیل از جانب دیوار فوکیون. در روزگار باستان، خط ساحلی بسیار نزدیک‌تر به کوه بوده‌است.زمان۷ اوت یا ۸ تا ۱۰ سپتامبر سال ۴۸۰ پیش از میلادمکانتنگه ترموپیل، یوناننتیجهپیروزی سپاه هخامنشیعلت جنگلشکر کشی خشایار شا به قلمروی یونانتغییرات سرزمینییونان به شاهنشاهی ایران ضمیمه شد.جنگندگانسپاه هخامنشیشهرهای یونانفرماندهانخشایارشامردونیههایدرانوستمیستوکللئونیداسکشته در نبردنیروها۲،۶۰۰،۰۰۰ (هرودوت)تقریباً ۸۰۰،۰۰۰ (کتزیاس)۷۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ (تخمین‌های معاصر)بیش از ۵،۲۰۰ (هرودوت)۷،۴۰۰ (دیودور سیسیلی)۱۱،۲۰۰ (پوسانیاس)تلفاتتقریباً ۲۰،۰۰۰ (هرودوت)۱،۰۰۰ تا ۴،۰۰۰ (هرودوت)مکان جغرافیایی نبرد ترموپیلنبرد ترموپیل در (۴۸۰ پیش از میلاد) نام اولین جنگ از دومین دورهٔجنگ‌های ایران و یونان در زمان خشایارشا است که بین ارتش شهرهای متحد شدهٔ یونان به فرماندهی لئونیداس، پادشاه اسپارت و امپراتوری هخامنشی به فرماندهی خشایارشا در طول دومین لشگرکشی خشایارشا به یونان به وقوع پیوست. این جنگ در اوت یا سپتامبر سال ۴۸۰ قبل از میلاد میسح در گذرگاه ساحلی و باریک ترموپیل به وقوع پیوست. لشگرکشی هخامنشیان پاسخی به پیروزی آتنی‌ها در نبرد ماراتون در طول لشگرکشی اول هخامنشیان به یونان، در سال ۴۹۰ قبل از میلاد بود. خشایارشا ارتش زمینی و دریایی عظیمی برای فتح تمام یونان تدارک دید.

 

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
تاریخ : جمعه 28 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

فرآيند بازيافت کاغذ

 

بازيافت کاغذ از طريق فرآيندي صورت مي گيرد که کاغذهاي دور ريختني جمع آوري شده را براي توليد ورقه هاي کاغذي با ضخامت متفاوت به خمير تبديل مي کنند. به طور کلي در کارخانه هاي بازيافت کاغذ ابتدا کاغذهاي باطله در انبار به سمت خردکن وارد مي شود و پس از آن وارد دستگاه خميرسازي مي گردد. خمير حاصل از اين دستگاه توسط پمپ روي دستگاه توليد مقوا ريخته مي شود. در اين قسمت به کمک سيستم مکش، خمير و آب از هم جدا مي شوند ورقه هاي کاغذ را خشک مي کند و در مرحله بعد اين ورقه ها اطو شده و اين چنين مقوا توليد مي شود. مقواهاي توليدي بعد از برش به بازار عرضه مي گردند. مراحل خردکردن، خمير کردن، قالب ريزي، خشک کردن، اتو کني و برش مهمترين مراحل فرآيند بازيافت کاغذ در کارخانه ها است.  

 

گزارش تصويري از مراحل بازيافت کاغذ

 

کاغذ پس از ورود به کارخانه بايد بلافاصله وارد چرخه توليد مي شود(چون مدت زمان زيادي را نمي توان براي نگهداري آن صرف کرد،زيرا در مجاورت هوا وآب به سرعت پوسيده شده وازبين مي رود.) ابتدا کاغذ وارد"پالپر" شده و در آن با آب مخلوط و به خمير تبديل مي شود. همچنين دراين مرحله ضايعات درشت به وسيله ي يک چنگک از آن جدا مي شود.سپس در مرحله بعد پاکسازي روي خمير انجام مي شود تا ناخالصي هاي آن گرفته شود.در پايان اين مرحله خمير موجود شامل 99% آب و 1 درصد خمير سلولز است! در مرحله سوم خمير به وسيله ينازل روي توري ريخته ميشود،اين توري حرکت کرده و وارد مرحله چهارم مي شود. که در آن، طي سه مرحله عمليات آب خمير گرفته مي شود، ابتدا توسط تيغه هايي که حرکت مي کنند آب جمع آوري مي شود(حدود 10% آب گرفته مي شود) سپس اين تيغه ها شکل مکنده پيدا مي کنند و به صورت "وکيوم" آب خمير گرفته مي شود، در پايان مرحله آبگيري،به وسيله ي پرسهايي که داراي سوراخ هستند، هم به کمک فشار و هم مکش آب را خارج مي کنند. طي مراحل انجام شده 35% آب خمير گرفته مي شود.پس از پايان مراحل آبگيري خمير وارد مرحله ي حرارت مي شود که طي آن رطوبت موجود درخمير تا 50% گرفته مي شود. در مرحله بعد که به آرايشگاه کاغذ معروف است از يک طرف به کاغذ نشاسته (به عنوان نگهدارنده) و از طرف ديگر به آن رنگ اضافه مي شود(براي زيبايي)، سپس کاغذ دوباره وارد خشک کن مي شود. (کاغذ نهايي بايد حدود 8 تا 10 % رطوبت داشته باشد) و در پايان به صورت رول هاي بزرگ پيچيده مي شود.

 

بازيافت کاغذ در ايران

 

بازيافت کاغذ بر خلاف مفهوم کنوني که با فرآيندهاي شيميايي و پردازش کارخانه اي تعريف مي شود، از دير باز به صورت سنتي و استفاده محدود وجود داشته است. سهولت خمير کردن کاغذهاي باطله و شکل دهي مجدد به آنها همواره سبب مي شده که مردم براي مصارف خود به اين کار روي آورند. جلدهاي زرکوب رايج در دوره هاي پيش و پس از اسلام از مقواهايي ساخته مي شد که از خمير کردن دوباره کاغذ باطله يا بکر به دست مي آمد.فعاليت هاي سنتي بازيافت کاغذ در سطح محدودي صورت مي گرفت. با گذشت زمان و همراه بالارفتن مصرف کاغذهاي بکر که عمدتاً وارداتي بودند، ميزان زائدات کاغذ نيز افزايش يافت. وجود تقاضا در بخش هايي از صنايع کشور که به کاغذهاي خيلي مرغوب نياز نداشت سبب شکل گرفتن فعاليت هايي در زمينه توليد، کاغذهاي صنعتي مانند مقوا شد. آغاز فعاليت صنعتي بازيافت کاغذ در کشور به سال تاسيس نخستين کارخانه مقواسازي در سال 1333 باز مي گردد و پس از آن نيز تا سال 1336 دو کارخانه مقواسازي ديگر در تهران راه اندازي شدند.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: علوم , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

یکی از راه های حفظ منابع طبیعی است.فرایندی است که طی آن بعضی از مواد دور ریخته شده را دوباره قابل استفاده می کنند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: علوم , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

پرسش های متن

    1- کا ر صفوان چه بود ؟

    کار صفوان کرايه دادن شتر به مسافران بود

    2- امام کاظم در زمان کدام پادشاه زندگی می کرد ؟

    هارون

    3- هارون برای چه امری از صفوان شتر کرایه کرد ؟

    هارون می خواست به همراه گروهی از درباريانش به سفر حج برود. کسی را نزد صفوان فرستاد و تعداد زيادی از شتران او را کرايه کرد

    4- امام کاظم در مورد ستمگران چه فرمود ؟

    هر کس زنده ماندن ستمگران را دوست بدارد، از آنان است و در آتش دوزخ جای خواهد داشت.

    5- صفان برای اینکه با هارون مخالفت کند چه کرد ؟

    صفان برای رهايی از کمک به ستمگر، همه ی شترانش را فروخت و به هارون کرايه نداد.

    6- خداوند در قرآن درباره رفتار ما بایکدیگر وهمین طور با پیامبر و خانواده اش چه فر موده ؟

    به يک ديگر محبّت بورزيم و انسان های با ايمان و نيکوکار را دوست بداريم. هم چنين از کسانی که با دين خدا و پيامبر

    او و اهل بيتش عليهم السّلام دشمنی می ورزند، دوری کنيم و راه خود را از آن ها جدا نماييم.

    7- خدا در قرآن درباره رابطه حضرت محمد و یارانش بایکدیگر وکفار چه فر موده است ؟

    محمّد رسول خدا و يارانش، در برابر دشمنان کافر، سرسخت و استوار، و با يک ديگر مهربان و نيک رفتارند

    8- تولی و تبری به چه معنا است ؟

    يکی از وظايف دينی ما مسلمانان «تَبرّی» و « تَولّی » است. يعنی بايد مؤمنان را که دوستان خدا هستند،

    دوست بداريم و در مقابل، کافران ستمکار را که دشمنان خدا هستند، دشمن بداريم و از آن ها بيزاری بجوييم

    9- حضرت ابراهیم تولی و تبری خود را چگونه نشان داد ؟

    حضرت ابراهيم (عليه السّلام) وقتی فهميد سرپرست او بت پرست است و حاضر نيست دست از کار خود بردارد، از او بيزاری جست.

    10- روز سیزده آبان چه روزی است ؟

    روز ملّی مبارزه با استکبار

    11- در روز سیزده آبان ما چه می کنیم ؟

    در اين روز همه ی مردم، به ويژه دانش آموزان و دانشجويان، با شعارهايی مانند((مرگ بر آمريکا و اسرائیل ))

    بيزاری خود را از دولت های زورگو و ستمگر اعلام می کنند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: هدیه های آسمان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

درس سوم : جهان دیگر

 

    پرسش های متن

    1- قرآن کریم درباره مرگ و رابطه آن بازندگی چه نظری دارد ؟

    قرآن کريم، مرگ را پايان زندگی نمی داند. از نظر قرآن، ما پس از مرگ پا به جهان جديدی می گذاريم

    که خيلی بزرگ تر و شگفت انگيزتر از اين جهان است. زندگی اصلی ما در آن جهان خواهد بود.

    2- محدوده زندگی در دنیا وآخرت چگونه است ؟

    زندگی دنيا، محدود است و روزی به پايان می رسد؛ امّا زندگی در جهان آخرت، دائمی و هميشگی است

    3- مردم در دنیا برای چه کاری فرصت دارند ؟

    مردم در اين دنيا فرصت دارند تا آخرت خود را آباد کنند. کسانی که ايمان بياورند وکارهای نيک انجام دهند،

    برای هميشه در بهشت خواهند بود و کافران و مجرمان، به آتش جهنم گرفتار خواهند شد.

    4- خدا در قرآن در پاسخ مردی که از پیامبر پرسید (( ای محمد آیا پس از آن که مُرديم و به يک مُشت استخوان تبديل شديم، دوباره زنده می شويم)) چه فر موده است ؟

    او گفت: چه کسی استخوان های پوسيده را زنده می کند؟!

    بگو همان کسی که آن ها را در آغاز آفريده است.

    5- خدا در قران به کسانی که به قیامت وزنده شدن مرده ها شک دارند چه فرموده است ؟

    آيا آفرينش دوباره ی شما (در قيامت)، دشوارتر است يا آفريدن آسمان که خدا آن را برپا کرده است؟


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: هدیه های آسمان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

درس دوّم : تنها تورا می پرستیم

 

پرسش های متن 1- مشرکان برای جلو گیری از پیشرفت اسلام چه کردند ؟آن ها برای جلوگيری از پيشرفت اسلام سخت ترین آزار ها شکنجه ها را به پیروان حضرت محمد وارد کردند 2- بزرگان قریش چرا جلسه ی مشورتی تشکیل دادند ؟تا راهی برای جلوگیری از پیش رفت اسلام پیدا کنند 3- سران قریش برای جلوگیری از پیش رفت اسلام چه پیشنهادی به پیامبر دادند ؟آنها به حضرت محمّد گفتند ما حاضريم از آيين تو پيروی کنيم، به شرط آن که تو هم از آيين ما پيروی کنی. در اين صورت تو هم جزء بزرگان قريش می شوی و از همه ی مقامات و امتيازات ما برخوردار می گردی. يک سال تو خدايان ما را بپرست و سال بعد ما خدای تو را می پرستيم.4- جواب پیامبر در برابر پیش نهاد سران قریش چه بود ؟پامبر در جواب آنها گفت : پناه بر خدا که بخواهم چيزی را همتای او قرار دهم5- در چه موقعی سوره کافرون بر حضرت محمد ( ص) نازل شد ؟بعد از پیشنهاد سران قریش به پیامبر و جواب منفی پیامبر به آنها سوره کافرون بر پيامبر نازل شد. رسول خدا (صلّی الله عليه و آله) به مسجدالحرام رفت، بر بلندی ايستاد و آيات آن را برای بزرگان قريش خواند6- خداوند در قرآن حضرت ابراهیم را چه نامیده است ؟خدا در قرآن، او را پدر مؤمنان و خداپرستان ناميده است 7- حضرت ابراهیم به قوم خود برای نپرستیدن بتها چه می گفت ؟پرستيدن اين بت های بی جان چه سودی برای شما دارد؟ آيا عاقلانه است که شما خودتان بت هايی بسازيد و بعد در برابر ساخته های دست خود، به سجده بيفتید8- وقتی مردم شهر برای جشن سالیانه به بیرون شهر رفتند حضرت ابراهیم برای چه به بتخانه رفت ؟حضرت ابراهیم که می خواست ضعف و ناتوانی بت ها را به مردم نشان دهد، تبر خود را برداشت و با گام های استوار به سوی بتکده ی شهر رفت.

 

 


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: هدیه های آسمان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

مکث‌ها و توقف‌های چشمان خود را حین مطالعه سطور کــاهش دهید. این همان تمرکزهای لحظه‌ای بر روی حروف و واژه‌ها اسـت. مـا هنگام خواندن هر یک از سطرهای یک مـتـن چشمان خود را بصورت جهشی بسمت جلو حرکت می‌دهیم، اکنون هر میزان که ما این مکثـ‌ها و جهش‌ها را کـاهش دهیـم سـرعـت خـوانــدنمان نیز افزایش می‌یابد. تـــعداد این توقف‌ها معمولا در افراد کند خوان به ۷  بار در هر سـطر میرسد اما شما می‌توانید این تعداد مکث را به ۳ بار در هر سطر کاهش دهید.

نکته ۱:هنگام مطالعه چشمان خود را در طول سطور حرکت دهید و نه سر خود را.

نکته ۲:برای کاهش مکث‌ها و توقف‌ها می‌بایست حوزه دید خود را افزایش دهید. برای این منظور شما باید سعی کنید تا تصاویر واقع در گوشه چشمان خود را بدون اینکه بطور مستقیم به آنها نگاه کنید ببینید.

نکته ۳:اجازه ندهید حین مطالعه دیدتان دچار سرگردانی گردد.

۲- واژه‌ها را گروه‌بندی کنید.ما دیگر آموخته‌ایم که چگونه حروف را با یکدیگر ترکیب کرده و کلمات را خوانده و درک کنیم. اکنون باید بیاموزیم که دسته‌ای از کلمات را با یکدیگر ترکیب کرده و یک جمله را در آن واحد بخوانیم. در قدم بعدی باید بیاموزیم که چگونه جملات را دسته‌بندی کرده و مفهوم کلی یک پاراگراف را استخراج کنیم.

نکته:ثابت شده که دسته‌بندی واژه‌ها قوه ادراک و فهم را افزایش می‌دهد. بطور کلی مفهوم را آسان‌تر می‌توان از یک دسته واژه استخراج کرد تا از کلمات منفرد و حتی حروف تک.

۳- هیچگاه به عقب باز نگردید.اغلب افراد عادت کرده‌اند هنگام مطالعه به عقب بازگشته و واژه‌ها و یا قسمت‌هایی از متن را که بدرستی متوجه نشده‌اند را بازخوانی کنند. این کار فقط از سرعت خواندن شما می‌کاهد. شما می‌توانید با مطالعه تکمیلی قسمت‌هایی که بدرستی متوجه نشده‌اید را درک کنید. شاید با خودتان بگویید که این بازخوانی مجدد هم زمان‌بر است. اما باز گشت مکرر به عقب برای بازخوانی قسمت‌های درک نشده به مراتب وقت‌گیرتر از مطالعه مجدد یک مطلب به روش تندخوانی است.

۴- هدفمند مطالعه کنید.هدف خود را از مطالعه هر مطلبی از پیش تعیین کنید که چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهید کسب کنید. این کار سبب می‌گردد تا شما اطلاعات غیر ضروری و حاشیه‌ای را در فرایند مطالعه حذف کنید.

۵- فقط کلمات و مفاهیم کلیدی را مطالعه کنید. ما برای نگاشتن مطالب ناگزیریم پاره‌ای دستورات نوشتاری و ساختار صحیح جملات را رعایت کنیم. اما هنگام خواندن نه. ۴۰ تا ۶۰ درصد کل یک متن از واژه‌ها و حروف بی‌اهمیت و غیر ضروری (البته برای درک آن) تشکیل یافته است. مانند حروف ربط “و” و “یا”. بیاموزید تنها اسم‌ها و افعال را بخوانید. نکات و مفاهیم اصلی یک پاراگراف را یافته و آن را در ذهن بسپارید و جزئیات خارج از موضوع اصلی را حذف کنید.

۶- با صدای بلند مطالعه نکنید. سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیری و مطالعه شماست. در فرایند مطالعه می‌بایست فقط چشم‌ها و مغز درگیر باشند. سرعت قوه بینایی شما بسیار بیشتر از سرعت تکلم شماست. بنابراین از تلفظ حروف و واژه‌ها حین مطالعه خودداری کنید. اما مسئله اصوات به همین جا ختم نمی‌شود. ما حین خواندن در ذهن خود نیز اصوات مرتبط با حروف و واژه‌ها را بیان می‌کنیم. این همان ندای درون شماست، زمانی که به اصطلاح در دلتان مطلبی را می‌خوانید. یعنی ما پس از دیدن یک کلمه صبر می‌کنیم تا صدای مرتبط با آن کلمه (تلفظ) در ذهنمان کامل شود سپس به سراغ کلمه بعدی می‌رویم. این عادت نیز سرعت مطالعه شما را کاهش می‌دهد. به یاد داشته باشید که حذف کامل این صداها در مغز و ذهن غیر ممکن است اما می‌توان آنها را به حداقل رساند.

۷- در محیط مطالعه خود هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما می‌گردد را حذف کنید.

۸- هر میزان که شما با واژگان و اصطلاحات یک زبان آشناتر و مانوس‌تر باشید درک بهتری نیز از متون نگاشته شده به آن زبان خواهید داشت. بنابراین تا می‌توانید واژه و اصطلاح جدید بیاموزید.

۹- تمرین کنید، تمرین کنید. تا می‌توانید تندخوانی را تمرین کنید.تندخوانی نیز همچون سایر مهارت‌ها نیاز به ممارست دارد.

۱۰- تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: بخوانیم , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

به غضنفر میگن: چی شد مامانت مرد ؟میگه: رفت پشته بوم رخت پهن کنه افتاد…میگن افتاد مرد ؟ میگه: نه بابا افتاد رو کولر ، کولر شکـ.ست افتاد.بهش میگن اون موقع مرد؟؟میگه:نه آقا جان،بعد افتاد رو تراس ، تراس خراب شد.میگن:خوب این دفعه مرد ؟ غضنفر میگه: نه بعد افتاد رو سقف گاراژ، سقف خراب شد!بهش میگن:حتماً ایندفعه مرد ؟میگه:بازم نمرد، دیدیم داره کُلّ خونه خراب میشه، با تفنگ زدیمش


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393
نویسنده : شایان *****میثاق

چند تا روپايي مي توني بزني؟ سي تا، چهل تا، صدتا؟ چند تا هد مي توني بزني؟ ده تا، بيست تا، سي تا؟ چند متر مي توني با روپايي زدن راه بري؟ بيست متر، سي متر، پنجاه متر؟ خدا وکيلي کله تون سوت نمي کشه اگه بشنويد که يه آدم 720 کيلومتر راه رفته در حالي که روپايي مي زده؟ يا اين که يکي ديگه بوده که بيشتر از هشت ساعت هد مي زده؟ خب ما هم براي اين که شما کف کنيد، آمارهاي فوتبالي کتاب رکوردهاي گينس را برايتان مي آوريم تا کيف کنيد:رکورد بيشترين تعداد ضربه به توپ: نيکلاي کوتسنکو اوکرايني در سال 1995 در کيف 24 ساعت و سي دقيقه با پا، سر و شانه به صورت متوالي به توپ ضربه زد.رکورد بيشترين تعداد ضربه به توپ توسط يک زن: ميلين دومينگوئز برزيلي که 9ساعت و شش دقيقه به توپ ضربه زد.بيشترين مسافت طي شده در حال روپايي زدن به ريکاردو سيلوا نوز برزيلي تعلق دارد که 721کيلومتر را در سال 1992 در حال روپايي زدن طي کرد، او 12 روز با توپ راه رفت.بيشترين مسافت طي شده در حال هد زدن: آگيم آگوشي از کوزو در سال 2002 در مونيخ در عرض سه ساعت توانست پانزده کيلومتر را در حالت هد زدن طي کند.رکوردار بيشترين مسافت طي شده در حال ضربه زدن به توپ در طي يک ساعت: ژوزف لاچمن از جمهوري چک که در يک ساعت 8680 متر را با توپ در حال روپايي زدن طي کرد.بيشترين تعداد روپايي در طي سي ثانيه: فردي آدو (بازيکن تيم ملي آمريکا، نيجريه اي الاصل) در سال2003 در نيويورک در طي سي ثانيه 141 ضربه به توپ زد.بيشترين تعداد روپايي در طي يک دقيقه: ساشانيکول تهراني (کودک سرراهي ايراني که توسط خانواده اي آمريکايي به فرزندي پذيرفته شد و به آمريکا برده شد) با 269 ضربه در طي يک دقيقه در سال2003 در  آتلانتا.رکورد تعداد ضربه سر: گيودرزي ماخارادزه از گرجستان در سال 1996 در استاديوم تفليس هشت ساعت و 12 دقيقه و 25 ثانيه با سر به توپ ضربه زد.رکورد تعداد ضربه به سر در حالت نشسته: آگم آگوشي از کوزو که در سال 2005 در آلمان چهار ساعت و دو دقيقه به توپ با سر در حالت نشسته ضربه زد.بيشترين مسافت طي شده در حال رانندگي با اتومبيل (بدون سقف) در حال ضربه زدن با سر به توپ: آگيم آگوشي از کوزو در سال 2004 در آنتاليا هفت کيلومتر را با ماشين در حال هد زدن طي کرد.بالا رفتن و پايين آمدن از پله در حال روپايي زدن: آبراهام مونو از آمريکا در سال 2002 در طي يک ساعت و 19 دقيقه 2754 پله را در حال روپايي زدن طي کرد.حفظ يک توپ روي سر به صورت ثابت و نه با ضربه زدن: آدآلبرتو سانچز از مکزيک که دو ساعت توپ را روي سرش نگه داشت.حفظ يک توپ روي پا به صورت ثابت و نه با ضربه زدن: آبراهام مونز از آمريکا در سال 2001 که سيزده دقيقه و 49 ثانيه توپ را روي پايش نگه داشت.و اما آمار بچه معروف هاي فوتبالرکورددار بازي ملي: کلوديوسوارز از مکزيک با 179 بازي ملي (عربستاني ها مدعي هستند که محمدالدعايه دروازه بان آنها با 181 بازي ملي رکوردار است، اما اين ادعاي آنها پذيرفته نشده است)رکورددار گل زده ملي: علي دايي از ايران با 109 گل زده رکورددار گل زده باشگاهي: پله با 1103 گل زدهرکورددار زدن پنالتي در يک بازي: فرانکي کاهيل بازيکن تيم ملي استراليا در بازي استراليا مقابل جزايرگوام پنج پنالتي را به گل بدل کرد، اما پنالتي ششم را هدر داد.رکورددار گل زدن در بازي باشگاهي: مالک عبدالطيف از باشگاه الزمالک مصر در بازي تيمش مقابل النويه در سال 1981، به تنهايي 14 گل از 23 گل تيمش را به ثمر رساند، البته اين بازي بعدا به دليل تباني لغو شد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: اوقات فراغت , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید